Sociale Medier
Vi laver alt indenfor markedføring på sociale medier
SOCIALE medier
Facebook er et onlinebaseret socialt netværk.
Platformen er den mest besøgte website i verden.
Hver dag oprettes der 250.000 nye brugere.
Facebook bliver især benyttet til at lægge billeder ud på nettet, hvor man så kan dele dem med sine venner. Der bliver uploadet 2,5 milliarder fotos om måneden på Facebook.
Skal din virksomhed/website på Facebook?
kontakt Mediehuset Hirtshals
Snapchat er et proprietært instant messaging-program til smartphones og tablets.
Snapchat gør det muligt at dele fotos, videoer, tekst og tegninger, og dele det til venner. Derudover er der både tekst- og videochat. Beskederne er synlige et vist antal sekunder og destruerer derefter de sig selv. Disse beskeder kaldes "snaps". Snapchat egner sig derfor godt til private oplysninger, samtaler og billeder.
Har du brug for Snapchat?
kontakt Mediehuset Hirtshals
YouTube er en populær webportal, hvor man frit kan dele sine videoklip.
Brugere kan uploade videoer, se andres videoer og kommentere hinandens videoer. Mediehuset Hirtshals bruger YouTube til at uploade videoer, som så via link bliver lagt ind på hjemmesiderne. De videoer der bliver lagt op hænger sammen med søgningerne på google, og vil derfor fremme muligheden for at blive vist på de første sider af google. (SEO)
Skal jeres videoer også være mere synlige?
kontakt Mediehuset Hirtshals
Instagram er en onlinebaseret fotodelings- og social netværkstjeneste.
der gør det muligt for brugerne at dele et billede på en række sociale netværkstjenester, herunder Instagrams egen. Mediet er i dag verdenskendt.
Instagram er især for virksomheder der har fysiske produkter, seværdigheder eller attraktioner, Instagram er meget nem at bruge, og baseret på mobiltelefon.
Vi kan hjælpe med at udnytte dette redskab til fulde.
kontakt Mediehuset Hirtshals
LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt netværkssite
Formålet med netværket er at etablere professionelle kontakter og forretningsforbindelser, og LinkedIn anvendes af flere virksomheder til at rekruttere ansatte. 24 % af danskerne er på LinkedIn. Det svarer til cirka 1.4 millioner danskere. Brugernes profiler har fokus på oplysninger om uddannelse og erhvervserfaring og minder derfor om et cv.
Skal din virksomhed at være en del af dette netværk?
kontakt Mediehuset Hirtshals
Twitter er et socialt netværk og mikro-blogging-hjemmeside.
Twitter giver brugerne mulighed for at sende egne og læse andre brugeres opdateringer, også kendt som tweets. Opdateringerne kan sendes via hjemmesiden eller via SMS, mens de også kan læses som RSS-feed.
Twitter havde i 2012 over 500 millioner aktive brugere og vokser stadig.
Ønsker du at komme i gang med at bruge Twitter?
kontakt Mediehuset Hirtshals
Siger man Google, så siger man også Googlekonto.
En Googlekonto kan man ikke undvære hvis man ejer en hjemmeside som skal frem på googles søgemaskine. Mediehuset Hirtshals laver en googlekonto til din virksomhed, hvis ikke i allerede har en i forvejen.
Hvad er en Google-konto?
En Google-konto fungerer som et generelt Google-login og består af en enkelt e-mail-adresse og adgangskode. Du kan med din Google-konto let hoppe over til alle dine andre Google-tjenester. Når du er logget ind, bliver du ved med at være det – ikke noget med at logge ind og ud mellem flere tjenester.
Vil du være mere synlig på Google?
kontakt Mediehuset Hirtshals
www.socialemedier.dk